Tuesday, February 2, 2010

minah gonjeng, abang polis ngok ngek

belajar motor belajar motor belajar motor ,
dah macam rutin harian aku pade setiap pagi .
bangon dalam jam 6. tapi kengkadang de jugak terlajak solat SUBUH . Hee :))
dasar kawan setan !
bekfas, korek idong, mandi then gerak p BENTARA HARUNG .
ari neyh aktiviti laen sket .
ouh ouh ? Apakah yang dimaksudkan dengan "laen sket" ??

Bepore dat la, aku nak ngumpat sket ,
pasal sowunk minah at BENTARA HARUNG today .
nak p belajar motor pong nak bawak jantan dye .
atoyai ! macam nak jakon or wateva la !!
*bukan jelesss okee !
yang klakonye, baru datang dah kene membebel dengan ENCIK MURAD .
yes yes ! padan muke kau wahai minah gonjeng ! Hha :D
de ke patot. Baru belajar motor 2 kali dah nak amek QTI.
kirenye dah expert sangat la uw. pigidah !

sambong balek yang topiknye "laen sket" uw . Hee :))
selalunye, aku n MU teros balek umah after belajar motor .
ari neyh tak pong.
kitowunk merayap ke bandar . Hha :D
dengan tujuan nak singgah kedai KEKASIH (kedai cenderamata)
tapi kedai stil tak bukak .
buhsan meyhhh .
lepak playground dulu nengok owunk manceng agy bes !
time otw uw ,
*stil dalam bandar neyh n taim ngah bawak motor .
de dua manusie polis menaiki motor menegur aku .
menanyekan lesen .
betape gemuruh serta nak terjelepok nye jantong aku .
neyh la akibat kalau tak memiliki lesen motor .
Hha :D
aku just cakap lesen de .
tapi biler nengok polis neyh betol betol ,
skali polis jage parking dahhh .
cam bangang jek kan .
dah la kejar aku cam aku neyh owunk bersalah .
arghh !!! siot siot n siot .
siap bertanyekan name, alamat serta nombor telefon .
dah sah polis miang biang n gatal birahhh mati kayah ar rahman rahimin .
stil mendesak aku bagi nombor telefon ,
aku teros melemparkan ayat :
" sori, i tade nset. i pakai public jek. if u nak nombor public, i bley bagi "
Hha :D
cam not in mood jek aku nengok muke abang polis uw .
padan muke kau wahai abang polis ngok ngek .
p/s: memang tabiat aku, melayan owunk tak dikenali ,
lbey lbey agy kalau owunk uw nsem n kacax.

HHA :P

lepak playground . nampak buai, jongkang jongket serta gelongsor .
*rase nak maen ! Hha :D ( maen buai, jongkang jongket n gelongsor yekkk ! )
tapi duduk tepi jek la .
sambil menikmati susu kotak dutchlady untuk menghilangkan kehausan ,
aku nengok si abang serta si pakcik yang sedang memanceng .
dalam ati aku : cam tade ikan jek . Hha :D

stenga jam kottt lepak at situ ,
then gerak p kedai KEKASIH .
nasib baek dah bukak . Hee :))
aku mule mencarik barang barang yang di inginkan .
finally dapat jugak .

antara barang yang aku beli :
- strap
- tali ( tak tau functionnye pe tapi rasenye bley ikat at tangan Hha :P )
- gelang

uw jek la yang aku beli .
nak beli mende laen, duwet pulak tak cukup. Adushhhh,
sertakan gambar jugak la :
^^ strap n rakan rakannye :))

gambar pong cam bangang jek coz time neyh HYPO de dalam umah .
faham faham jek la kalau tabiat kuchen hyper aktif macam mane .
macam kanak kanak ribena pong de .
Hha :D

~ DA n ~

0 kutukan ?: